loading...

اخبار فناوری

بازدید : 200
سه شنبه 4 آبان 1400 زمان : 14:08

نوع دولت دومینیکا
دولت دومینیکا جمهوری دموکراتیک است که در آن نخست وزیر دومینیکا رئیس دولت است. ریاست قوه مجریه بر عهده دولت است. قوه مقننه نیز توسط دولت و همچنین پارلمان اداره می شود. قوه قضائیه مستقل از قوه مجریه و مقننه است.

رئیس جمهور و نخست وزیر قوه مجریه را تشکیل می دهند. رئیس جمهور توسط پارلمان برای یک دوره پنج ساله انتخاب می شود. رئیس جمهور نخست وزیر را برای ریاست نمایندگان منتخب در پارلمان معرفی می کند.

همچنین اعضای پارلمان را به پیشنهاد وزیر نخست وزیر به عنوان وزیر کابینه تعیین می کند. نخست وزیر و کابینه در برابر پارلمان پاسخگو هستند و با رای عدم اعتماد برکنار می شوند.

قانونگذار دومینیکا
مجلس قانونگذار دارای 32 عضو است. 21 عضو برای یک دوره پنج ساله در حوزه های تک کرسی انتخاب می شوند. 9 عضو دیگر سناتورهایی هستند که توسط رئیس جمهور منصوب شده اند. 5 نفر توسط نخست وزیر و 4 نفر توسط رهبر حزب مخالف انتخاب شده اند.

رئیس مجلس پس از انتخابات توسط اعضای منتخب تعیین می شود. همچنین شخصی به عنوان دبیر مجلس انتخاب می شود. رئیس دولت - رئیس جمهور - توسط قوه مقننه انتخاب می شود. سناتورها توسط نمایندگان انتخاب و منصوب می شوند.

در صورت انتخاب ، پنج نفر توسط رئیس جمهور به توصیه نخست وزیر و چهار نفر به توصیه رهبر مخالفان انتخاب می شوند. در نهایت ، انتصاب با رای نمایندگان تعیین می شود. انتخابات نمایندگان و سناتورها باید حداقل هر پنج سال یکبار برگزار شود ، اگرچه نخست وزیر می تواند هر زمان خواستار برگزاری انتخابات شود.

دومینیکا دارای یک سیستم دو حزبی است ، به این معنی که دو حزب سیاسی غالب وجود دارد و دستیابی به موفقیت های انتخاباتی را تحت حمایت حزب دیگر برای هر دو حزب دشوار می کند.

دومینیکا زمانی یک سیستم سه حزبی بود ، اما در چند سال گذشته حزب کارگری دومینیکا و حزب آزادی دومینیکا یک حزب ائتلافی تشکیل داده اند.

سیستم حقوقی دومینیکا
سیستم حقوقی دومینیکا بر اساس قوانین فعلی انگلیس است. در این سیستم ، یک دادگاه ، یک دادستانی و یک دیوان عالی عدالت وجود دارد. همچنین می توانید به دادگاه تجدید نظر در شرق کارائیب و در نهایت به دادگاه عدالت کارائیب مراجعه کنید.

مقر اصلی دادگاه تجدیدنظر دادگاه عالی شرق کارائیب در سنت لوسیا است ، اما حداقل یکی از 16 قاضی دادگاه عالی باید در دومینیکا اقامت داشته باشد.

بخشهای اداری دومینیکا
شوراهای منتخب عمومی بیشتر شهرها را اداره می کنند. شوراها عمدتاً با مالیات بر دارایی حمایت می شوند. آنها مسئول تنظیم بازارها و خدمات بهداشتی و نگهداری جاده ها و دیگر امکانات شهری هستند.

این جزیره همچنین به 10 قسمت تقسیم شده است که عبارتند از:

سنت اندرو ، سنت داوود ، سنت جورج ، سنت جان ، سنت جوزف ، سنت لوک ، سنت مارک ، سنت پاتریک ، سنت پل و سنت پیتر.پاسپورت دومینیکا

سیاست های اقتصادی دومینیکا
دومینیکا جزیره ای کوچک و حاصلخیز در شرق کارائیب است. نزدیک ترین همسایگان آن جزایر گوادلوپ و ماری گالانت فرانسه در شمال و مارتینیک در جنوب است.

شکل گیری این جزیره نتیجه فعالیت های آتشفشانی است که طی سالها رخ داده است. دارای کوههای مرتفع و دامنه های سرسبز و زیبا است که توسط جنگل پوشانده شده است. هنوز چندین آتشفشان فعال در این سرزمین وجود دارد.(دستگاه هایفو اولترا)

این منطقه بخشی از کارائیب و ایالات متحده است و حدود 80 هزار نفر جمعیت دارد. مساحت این کشور 750 کیلومتر مربع است. روسو بزرگترین شهر و پایتخت کشور است. این کشور در سال 1978 پس از استقلال از بریتانیا به مشترک المنافع کشورهای مستقل پیوست.

دستیابی به رشد اقتصادی پایدار سالهاست که مورد توجه دولت دومینیکن بوده و از این رو توسعه همه بخشهای اقتصاد را در پی داشته است.

دولت همچنین تأکید زیادی بر توسعه اجتماعی و حمایت از همه شهروندان خود دارد و بنابراین تعدادی برنامه اجتماعی در زمینه هایی مانند بهداشت ، آموزش ، رفاه اجتماعی و کمک های مردمی معرفی کرده است. دومینیکا در حال گسترش است.(هایفو اولتراپی)

در سال های اخیر ، هنگامی که دولت دومینیکن متقاضیان زیادی را از سراسر جهان تشویق کرده است تا در این کشور سرمایه گذاری کرده و پاسپورت دومینیکا را با اجرای برنامه شهروندی اقتصادی دریافت کنند ، پیشرفت چشمگیری در سیستم اقتصادی این کشور به دست آمده است.(دستگاه هایفو)

اخذ

بر اساس شاخص CI ، برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا در چهار سال گذشته رتبه بالایی داشته است که نشان دهنده موفقیت دولت دومینیکن در اجرای این طرح است. فهرست CI برنامه های سرمایه گذاری شهروندی را بر اساس نحوه عملکرد آنها ارزیابی می کند.

عوامل اصلی شاخص CI عبارتند از:
آزادی رفت و آمد و مسافرت ، استانداردهای زندگی ، سهولت درخواست شهروندی ، زمان مورد نیاز برای اخذ تابعیت ، اقامت اجباری یا سفر و شایستگی متقاضی.

شهروندی از طریق برنامه سرمایه گذاری ، علاوه بر مزایایی که برای متقاضیان گذرنامه دومینیکا دارد ، توسعه ملی و پروژه های بخش خصوصی و دولتی را در کشور افزایش می دهد.

پروژه های بخش دولتی شامل بازسازی و تأسیس بیمارستان ها ، ساخت مدارس جدید و تعمیر زیرساخت ها مانند جاده ها و پل ها است. پروژه های بخش خصوصی بر توسعه فناوری اطلاعات کشور ، گردشگری محلی و بخش کشاورزی متمرکز است.

از سوی دیگر ، ایجاد شغل یکی دیگر از نتایج مطلوب این پروژه ها است که بیشتر به توسعه اقتصادی این کشور کمک می کند.

شهروندی دومینیکا و مزایای منحصر به فردی که پس از اخذ گذرنامه دومینیکا دریافت خواهید کرد ، مبادله مفیدی بین شما و جمهوری دومینیکن است.(دستگاه هایفو اولترا فورمر)

با سرمایه گذاری در این کشور می توانید ارزان ترین پاسپورت منطقه را دریافت کنید. همچنین ، بدون نیاز به ترک تابعیت قبلی و فعلی خود ، امکاناتی را برای خود و خانواده خود ایجاد می کنید که دومینیکا با کمترین هزینه به شما ارائه می دهد. با داشتن گذرنامه دومینیکا و همه مزایای آن ، میراث ارزشمندی را برای نسل های آینده به جا می گذارید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 274
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 28
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 94
  • بازدید سال : 17743
  • بازدید کلی : 274074
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی